Dirigent
Eric van Dalum
large product photo

Sinds het voorjaar van 1991 staat het Rozenburgs dameskoor onder leiding van Eric van Dalum, woonachtig te Maassluis. Voorwaar geen makkelijke opgave om de 45 dames niet alleen onder de duim te houden, maar ze ook nog iets te leren. En dat lukt deze muzikale duizendpoot telkens weer.Eric van Dalum kwam al op zeer jonge leeftijd met muziek in aanraking en kreeg op 9 jarige leeftijd zijn eerste orgellessen. In 1979 behaalde hij het diploma kerkelijk orgelspel. Met orgel als hoofd vak behaalde hij op het conservatorium een drietal diploma's, zoals docerend musicus orgel/praktijk diploma kerkelijk koorleider. Als koordirigent heeft hij de leiding over diversen koren, zoals het Lekkerkerks mannenkoor, gemengde zangvereniging Cantando Barendrecht en natuurlijk het Rozenburgs dameskoor. Tevens is Eric verbonden als docent basisonderwijs aan muziekcentrum "Opmaat" te Vlaardingen. Deze geboren musicus presteert het om  de leden van de koren de vaardigheden van het zingen bij te bengen en daaraan tevens zelf veel plezier te beleven.

zijn persoonlijke website is te vinden op: Eric van Dalum